fourpawsrattery.blogg.se

2016-01-17
21:56:00

Fourpaws möter Vinta´z

*Inlägg under uppbyggnad*
 
Igår åkte min fantastiska tjej "Näzla" - Mary Alice Young till Jönköping för att få dejta stiliga Vinta´z Shilah.
 
          <--Shilah---Näzla-->
 
Presentation: "Näzla".
Mary Alice Young "Näzla" är min lilla bommulstuss till råtta.
Så himla lugn och snäll. Väldigt sällan hon sätter fart under fötterna. Sova är lite mer hennes grej än leka. Inte ens mat får henne att jäkta på. Hon sitter gärna och väntar in för att se om något blir över till henne. Äter i lugn och ro (gärna i sängen). Hon blir lätt offer då dem andra råttorna vet att dem kan köra med henne och det är en egenskap jag önska att hon var lite tuffare med. Jag önskar inga elaka råttor men hon är lite för snäll för sitt eget bästa.
Färg:  Russian blue
Teckning: European Berkshire (eubk)
Pälstyp: Velveteen
Örontyp:Topp
Ålder:2015.03.25 (10månader)
Vikt vid parning: 335g
 
Presentation: Vintaz Shilah
Shilah är gebomsnäll, låter en göra allt med honom, finns inget ont i den grabben. Mer än något överviktig men är man matglad så är man. Hans andra syster har fått en tumör. Enda i kullen men det finns.
Färg:  Dark Pearl
Teckning: American Berkshire (ambk)
Pälstyp: slät
Örontyp: Topp
Ålder: 2014.09.30 (1år 3månader)
Vikt vid parning:
 
Syfte med parning: 
 
Färg/teckning/päls väntas:
Russian blue, Agouti, black
eubk, ambk, eventuellt Varihooded/hooded
Slät/Velveteen
 
Kommande kulls stamtavla
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: