fourpawsrattery.blogg.se

2016-04-21
00:12:56

Hemma hos Fourpaws

Hemma hos oss är det fullt hus. Jag brukar säga att det är jag och sambon som är inneboende hos djuren.
Har massor med planer på olika inköp och pyssel som ska byggas ihop och sättas in i dem olika burarna.
Att pyssla är något av det roligaste jag vet så varför inte göra det åt sina pälsbarn. Önska dock att jag ägde en symaskin med men det kommer inom snart framtid. Idag är burarna väldigt tomma då det lätt blir stök med förmycket saker i burarna vid intron. Alla har dock varsin hängmatta.
Just nu är det mycket burar överallt. Shy bor ensam kvar i sin enorma bur efter att hennes syster och sen nästa burvän avlidit. Hon är snart 2 år och svår att få in till övriga då där är några tanter som inte släpper in nya så lätt. Kommer eventuellt flytta in Sky till Shy.
I en annan stor bur bor Destiny. Råttan som vi var iväg och hämtade efter att ha blivit utkastad i naturen. Oönskad och ensam. Hon kommer få bo här tills alla hennes sår är läkta sen får hon flytta vidare.
I en annan bur sitter Zahara och surar. Hon har fått något flipp senaste månaderna där hon inte välkomnar någon ny över huudtaget. Har riktiga attityd problem där hon knappt luktar innan hon anfaller och biter hål. Då hon är en av dem äldsta här och jag har försökt med allt senaste året så har det blivit beslutat att hon ska få flytta hem till sin uppfödare igen. Se om hon har någon äldre som kan sätta denna nöt på plats.
Kommer självklart bli tomt och saknaden känns av redan men det håller tyvärr inte då hon nu bitit hål på 3 råttor i olika åldrar helt utan förvarning. Allt på väldigt kort tid.
I mina stora burar finns 2 flockar på 6st och 8. Allt från 9 veckor upp till snart 2 år.
Det har inte blivit någon nykomming utifrån på 1år så med spänning väntas nu 2.
5 råttor ska flytta i veckan så det blir det snabbt tomt igen.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: